Tvorba otázek pro AZKvíz
Pro zahájení hry je nutné dodat vlastní soubor s otázkami a odpověďmi ve formátu .xlsx vytvořený buďto v aplikaci MS Excel 2007 a vyšší nebo ve zdarma dostupném LibreOffice Calc.
Pro rychlý start doporučujeme prozkoumat ukázkový soubor:
Vytvořit soubor s otázkami není nic těžkého. Měl by mít následující strukturu:
- 1. sloupec (A): Otázka
- 2. sloupec (B): Správná odpověď
- 3. sloupec (C): První špatná odpověď (volitelné, zobrazí se jako další možnost. Když chybí, otázky jsou otevřené.)
- Další sloupce (D+): Další špatné odpovědi pro zmatení nepřítele (volitelné)
V Excelu může schéma vypadat třeba následovně:
A | B | C | D | |
1 | První otázka | Správná odpověď | ||
2 | Druhá otázka | Správná odpověď | První špatná | |
3 | Třetí otázka | Odpověď na třetí otázku | ||
4 | Čtvrtá otázka | Správná odpověď | První špatná | Druhá špatná |
Jak hra probíhá?
Po otevření souboru je možné vybrat začínající tým (oranžový, modrý nebo náhodně).
Na obrazovce s pyramidou je nahoře vidět barva týmu, který je na řadě. Hráč z týmu vybere hex, který není obsazený.
Zobrazí se náhodně vybraná otázka. Pokud je u otázky více odpovědí, zobrazí se promíchané. Když hráč vybere správnou odpověď, získá vybraný hex pro svůj tým.
V případě otevřených otázek s jedinou zadanou odpovědí se zobrazí pouze otázka. Hráč odpoví nahlas nebo na tabuli a pro kontrolu klepnutím na otázku zobrazí správnou odpověď. Podle svého svědomí (a davového nátlaku) si potom sám klikne, jestli odpověděl správně nebo špatně.
Cílem je, stejně jako v televizní hře, propojit všechny tři stěny pyramidy. Aplikace zatím neumí konečný stav sama rozpoznat.